אני רוצה כרגע לדבר אתכם על טענות הזויות של לקוחות, למה אני מתכוון? מגיע אליכם לקוח ואומר לכם, תשמע אם אתה רוצה שאני אקנה את המוצר שלך, תן לי התחייבות לתוצאות ואתם בתחום שאתם לא יכולים לתת התחייבות לתוצאות, אני גם אגיד לכם מה אני בכללי שחושב שאסור להתחייב לתוצאות. כי זה יוצר איזהשהו תקדים נורא מסוכן ולמה אני אומר, כי תחשבו שכל העולם שלנו יעבוד לפי התחייבויות, אנחנו לא נוכל להגיע לכלום
בנאדם יכנס למסעדה יתחייבו לו שהאוכל טעים אם לא הוא לא ישלם, ואז הוא אוכל ומה הוא יגיד? האוכל לא טעים! בנאדם יכנס עכשיו לאיזהשהו סופר ויתחייבו לו שהמוצרים ברמה הכי גבוהה שיש והנה הוא קנה מוצרים ומצא מוצרים יותר טובים במקום אחר ואז ביקש את הכסף חזרה.
והנה בנאדם הולך לרופא ואם הטיפול הרפואי לא יהיה לטעמו, לטעמו כן אז הוא יוכל לקבל את הכסף חזרה וככה בעצם זה יוצר תקדים ויש לנו אנשים פה במדינה שזה פשוט הזוי, אנשי עסקים גרועים, בעלי עסקים גרועים שרק בשביל למכור הם יעשו הכל. מבטיחים הבטחות ואותיות קטנות וזה יוצר איזהשהו תקדים בעל עסק תפס לו איזהשהו פראייר והוא חושב שכולם פראיירים. ואז אותו בעל עסק ממשיך לסבול, למה כי אחד התחייב לו, הוא יעבור לשני ולשלישי והרביעי ואנשים שרוצים לשרוד יעשו את אותו תקדים והנה הרסנו שוק שלם בגלל בנאדם אחד.
ואני אומר על תעשו את זה. אם בא לכם לקוח והוא רוצה שתתחייבו לו לתוצאה (תתחייב לי תתחייב לי, כל מיני דברים הזויים כאלה) . תגידו לו, תשמע אני יכול להתחייב לך לדבר אחד, יום יבוא ואני ואתה כנראה ניפגש בעולם הבא. מעבר לזה אני יכול להתחייב לך לעבודה שתהיה מדהימה, על תוצאה אני לא יכול להתחייב, כי תוצאה זה נגזרת של כמה דברים וגם לך יש חלק בזה.
אני יכול להתחייב לך על עבודה ואני אגיד לך משהו, אתה גם ככה כרגע מחויב לדברים שאתה לא רוצה ולתוצאות שאתה לא רוצה, בגלל זה גם באת אלי, באת אלי לפתור בעיה. -״אתה רוצה לשנות את זה?״ -כן
בוא נשים את ההתחייבות בצד, בוא נסתכל על מה באמת חשוב לך ובוא נתחיל לעבוד ולהשיג את זה.
מה שאני בא לעשות כאן בשיטה עם הלקוח , זה להזיז את הדבר המטופש הזה שהוא עשה, למה? כי אם אני אתחיל להגיד לו תקשיב איזו התחייבות על מה אתה מדבר? אתה בעל עסק לקחת סיכונים, לך למס הכנסה תגיד להם ״אני מוכן לפתוח עסק רק אם אתם מתחייבים לי שאני אהיה מורווח ואם לא אז אתם לא תקחו ממני כסף״ מה המס הכנסה יגידו לו? ״לך לעזעזל, אל תפתח את העסק״ , נכון או לא?
או דבר זה עם כל דבר, עם מחלה, עם סיגריות. אנשים מכורים לסיגריות מתי הם מפסיקים? כשהם מקבלים אחריות למשהו שלילי, שאם הם לא יפסיקו הם ימותו. אז אני אומר כזה דבר לא ליפול לגחמות האלה של הלקוח, אם הלקוח מדבר אתכם בצורה שהיא לא רצינית, לא תקחו אותו בצורה רצינית אל תעשו את הטעות הזאת. כי אם הוא מדבר אתכם בצורה לא רצינית זה אומר שהוא מזלזל בכם, ואם הוא מזלזל בכם הוא כנראה לא יסגור אתכם עסקה, ואם הוא לא יסגור אתכם עסקה חבל על האנגריה וה״באסה״ של אחרי, למה לא סגרתי אותו?
אני רוצה שבאמת תיצרו לכם סטנדרט בעסק, תיצרו סטנדרט, תבינו מה אתם שווים. לקחתם סיכון, פתחתם עסק יש לכם חשבונות לשלם, יש לכם עובדים לשלם להם אל תתנו ללקוחות לא רציניים שהם ליצנים, פשוט לבוא ולהרוס לכם את מה שבניתם רק בגלל שאתם רוצים לסגור עסקה.
אם אתם מרגישים שיש לכם בעיה עם הלקוחות מהסוג הזה אז כנראה שהבעיה שלכם שאתם לא מביאים מספיק לקוחות, אתם צריכים להביא טון של לקוחות כדי שלא תרגישו אותם. ככה זה עובד לכן חשוב ליצור איזהשהו מודל, כמובן שהמוצר יהיה טוב, שיהיו לך ממליצים. שאנשים באמת יגידו שהמוצר טוב, לא לעשות טעויות על ימין ועל שמאל. אין לי בעיה שתעשו טעויות בחצי שנה הראשונה של העסק עם לקוחות. תלמדו עליהם אין מה לעשות, ככה כל עסק מתחיל. כל עסק מתחיל בזה שהוא בהתחלה עושה טעויות כדי לגלות מה עושים נכון, אבל יש לי בעיה אם זה ממשיך אחרי חצי שנה, שנה ושנתיים ,ושלוש כי אז זה מראה על מגמה והתפיסה לא נכונה. וזה משהו שחייבים לשנות.